Etappe 11: Mijavols – Florac

De route begint vandaag met een klim naar de Col du Sapet (1080 m), alwaar we de GR 70 weer oppakken. Tijdens de klim verdwijnt ook de laaghangende bewolking/mist, hetgeen mooie uitzichten oplevert. Vanaf de Col du Sapet daalt de route langzaam door het Foret Domaniale de Ramponenche. Bij de col de Perpau is het even oppassen, hier kunnen we namelijk 8 verschillende kanten opgaan. Een goede plek voor een korte pauze. Op dit kruispunt van wegen gaan wij rechtdoor. Even verderop gaat onze weg zeer scherp naar rechts. Op dit punt kun je ook kiezen om een kortere route naar Florac te nemen via de GR 68. Via de GR68 is het nog 4,7 km naar Florac, via de GR 70 nog 8,7 km. Wij blijven natuurlijk de GR 70 volgen. Vanaf dit punt daalt de weg ook sneller. Uiteindelijk kom je bij de rivier de Tarn uit, hier nog een kleine stroom. We volgen nu de Tarn om haar bij de eerste brug (Pont de la Pontèse) over te steken. Aan de andere kant van de Tarn vervolgen wij onze weg over een smal paadje. Aan de overkant van de rivier zien we het dorp Béduès liggen met op de heuvel haar markante kerk La Collégiale (14e eeuw). Na nog een kort klimmetje en een afdaling steken we de tarn voor de tweede keer over. Hier verlaten we de route om linksaf naar onze camping te gaan, de GR 70 gaat rechtsaf richting de rotonde. Op de camping aangekomen was de receptie gesloten. Na een uurtje wachten op een leeg terras en een telefoontje kwamen we erachter dat we op de verkeerde camping zaten. We hadden gereserveerd voor een andere camping, daarvoor moesten we bij de rotonde rechts. Na circa 100 meter lag de juiste camping aan de linkerkant van de weg. We hoorden van de beheerder dat deze vergissing wel vaker voorkomt, de beide campings hebben namelijk hetzelfde adres en postcode en geen echte straatnaam met huisnummer. Moe, maar toch ook lachend om onze stomme fout, nemen we onze intrek in een 4-persoons stacaravan, ons onderkomen voor de komende drie nachten. Daarna nog even naar de supermarkt gelopen om ’s avonds te genieten van een heerlijke zelfgemaakte pastaschotel.