Hargen aan Zee (noordroute), 7,8 km

Heerlijke wandeling over het strand en door de Schoorlse duinen vanaf Hargen aan Zee.

Vanaf de parkeerplaats vertrekt de route in noordelijke richting. U wandelt gedurende circa 1 km over het strand. Bij het verlaten van het strand kunt u bij diverse horecagelegenheden genieten van een kop koffie. Bij de rotonde gaat u de duinen in, eerst over een fietspad, maar al snel over een mooi wandelpad (Camperpad) langs de Pirolavallei.  Op het einde van dit pad gaat de route rechtsaf om een klein meertje heen. U kunt deze lus overslaan door op de kruising van de Hargerzeeweg en de Nieuwe Weg linksaf te gaan (Nieuwe Weg). U mist dan wel een topje van 37,7 meter en een prachtig uitzicht! Door het bos gaat u op en neer verder en via de steile klimduin daalt u af richting de bebouwde kom van Groet. Hier gaat u het bos weer in en afwisselend klimt en daalt u over het bospad. Niet veel later komt u weer bij de parkeerplaats uit en kunt u terugkijken op een afwisselende wandeling.

Liefhebbers van een lange wandeling kunnen deze route combineren met de Schoorlse Duinen rondwandeling van 12,6 km, de totale lengte wordt dan 20,4 km.

Parkeren: grote parkeerplaats bij Hargen aan Zee (gratis van november t/m februari, betaald vanaf maart t/m oktober, € 1,90 per uur, met een maximum van € 5,- per dag)
(adres voor invoeren navigatiesysteem: Hargerstrandweg 1, Schoorl)

Download hier: Hargen-aan-zee-NR.zip (2094 downloads)